03 October 2009

Motivasi Khas pelajar SPM dan STPM


Assalamualaikum dan salam sejahtera.. Pada 1-2 Oktober 2009 SMK Selirik menganjurkan Kem Motivasi Khas bagi pelajar SPM dan STPM. Kem motivasi ini amat istimewa kerana melibatkan pendedahan pelajar kepada pilihan kerjaya masa depan untuk dijadikan matlamat mereka apabila tamat peperiksaan.. Program ini melibatkan kesemua pelajar tingkatan 5 dan 6 SMK Selirik. Pelbagai aktiviti dijalankan semasa program. Diantaranya ialah sesi ceramah, latihan dalam kumpulan (LDK), aktiviti kumpulan besar dan riadah.

Pada kali ini peserta amat bertuah kerana didedahkan mengenai kerjaya dalam bidang perubatan oleh rombongan dari Kolej Kesihatan Bersekutu Kuching. Pendedahan yang diberi merangkumi kelayakan memohon, cara memohon, cabang-cabang perkhidmatan kesihatan dan perubatan, diskripsi tugas bagi setiap jawatan, skim perkhidmatan dan skim gaji yang ditawarkan.

Program LDK pula melibatkan aktiviti berkumpulan yang berkaitan dengan sesi ceramah yang diadakan.. Diantaranya ialah aktiviti membina menara gemilang. Tuan Pengetua sendiri yang mengadili menara yang dibina oleh peserta dari aspek ketinggian dan kekukuhan. Setiap aktiviti diisi dengan nyanyian lagu Gemilang sebagai lagu tema kem.

Terima kasih diucapkan kepada semua pihak yang terlibat yang menjayakan program ini, semua guru penasihat setiap kumpulan, AJK-AJK pelaksana program dan pelajar-pelajar..

0 comments:

Copyright ©2008 - SEK.MEN.KEB SELIRIK | Peti Surat 97 Jalan Selirik , 96800 Kapit , Sarawak.|Tel: 084-796233 Fax: 084-796634